Türkçeyi Doğru ve Güzel Kullanma Makale ve Deneme Yarışması’nın ödül töreni düzenlendi.

2017 yılı, Cumhurbaşkanlığı himayelerinde, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu ile Türk Dil Kurumunun öncülüğünde Türk Dili Yılı ilan edildi ve bu kapsamda birçok kurum ve kuruluşla iş birliği yapılarak bir dizi  faaliyet gerçekleştirildi.

Bu faaliyetler kapsamında Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Türk Dil Kurumu ve Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle düzenlenen “Dilimiz Kimliğimizdir” konulu öğretmenler ve ortaöğretim öğrencileri arası Türkçeyi Doğru ve Güzel Kullanma Makale ve Deneme Yarışması’nın ödül töreni Türk Dil Kurumu Konferans Salonu’nda düzenlendi.

Törene Başbakan Yardımcısı Fikri IŞIK, Millî Eğitim Bakanı İsmet YILMAZ, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanı Prof. Dr. Derya ÖRS, Türk Dil Kurumu Başkanı Prof. Dr. Mustafa KAÇALİN ve yarışmada ödül kazanan öğrenci ve öğretmenlerle pek çok misafir katıldı.

 

Başbakan Yardımcısı Fikri IŞIK, törendeki konuşmasında Türkçenin kültürümüz, geçmişimiz ve aynı zamanda geleceğimiz olduğuna değindi. Dil bilincinin kitap okuyarak artacağını ve okumanın düşünme, yorumlama, tahlil becerilerini artıracağını ifade eden IŞIK, kitap okumanın öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz başta olmak üzere bütün toplumun vazifesi olduğuna işaret etti. Çağımızın rekabet çağı olduğu ve bu nedenle yabancı dil bilmenin bazı alanlarda gerekli olduğunu ancak ana dilimizin yabancı dillerin tesirine maruz bırakılmaması gerektiğini de vurguladı. Sosyal ağların önemli bir haberleşme mecrası olduğunu söyleyen IŞIK, Türkçeye dair yazı, video, kısa film gibi görüntülü içeriklerin hazırlanacağını ifade etti. Türkçeyi Doğru ve Güzel Kullanma Makale ve Deneme Yarışması’nın bir başlangıç olduğunu söyleyen IŞIK, bu yarışma vesilesiyle dil hassasiyetinin canlılığının görüldüğünü de dile getirdi.

 

Millî Eğitim Bakanı İsmet YILMAZ, uzun bir süreçte gerçekleşen yarışmaya öğretmen ve öğrencilerin büyük ilgi gösterdiğini belirtti. Dilin işlendikçe güzelleştiğini ve geliştiğini ifade eden YILMAZ, dil hassasiyetinin gelişmesi için Türkçe ve edebiyat derslerinin ders saati sayısının artırıldığını, ders müfredatına yaratıcı yazarlık, güzel ve etkili konuşma, yazma becerileri gibi derslerin eklendiğini söyledi. Yazma becerisinin gelişmesi için ilkokullarda teknolojinin de yardımıyla güzel yazı derslerinin verildiğini ve bu sayede öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirildiğini belirten YILMAZ, dilin binlerce yılda oluştuğunu ve geçmişle bağları güçlendirmek için Sosyal Bilimler Liselerine Osmanlı Türkçesi dersleri konulduğu ifade etti.

 

Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanı Prof. Dr. Derya ÖRS, konuşmasında Türk Dili Yılı’nın ilan edilmesine ve amaçlarına değindi. Türk Dili Yılı faaliyetlerinin özellikle öğretmen ve öğrencilerimize yönelik olmasının amaçlandığını ve deneme yazan öğrenciler ve makale yazan öğretmenlerin gelecekte yazar, bilim adamı, düşünür olacağını ümit ettiklerini belirtti. Bu yarışma ile yazı yazmanın ve Türkçe hakkında söz söylemenin güzel bir his olduğu idrakine varılmasının sağlandığını ifade etti. ÖRS, Türk Dili Yılı’nın bir başlangıç ve gelecek yıllarda yapılacak güzel çalışmaların bir basamağı olduğunu söyledi. Türkçeye toplumun bütün kesimleriyle eğilmenin gerekliliğini de ifade eden ÖRS, bu yarışma ile Türk Dili Yılı’nın kazanımlarının görüldüğünü dile getirdi.

Türk Dil Kurumu Başkanı Prof. Dr. Mustafa KAÇALİN, Türk Dili Yılı kapsamında “Dilimiz Kimliğimizdir” başlığıyla yapılan bir dizi faaliyetten birisinin de deneme ve makale yarışması olduğunu söyleyen KAÇALİN, yarışmanın katılanların çokluğu ve mahiyetiyle çok mühim olduğunu belirtti. Millî Eğitim Bakanlığı ile “Dilimiz Kimliğimizdir” şiarıyla düzenlenen bu faaliyetin, Türkçeyi geleceğe taşıyacak öğrencilerimizle onlara yol gösteren öğretmenlerimize yönelik olduğunu ve onların da bu şiara sahip çıktıklarını ifade etti. Öğrenci ve öğretmenlerin kalemleriyle Türkçenin geleceğinin aydınlık olduğunu duyurduklarını söyleyen KAÇALİN, deneme ve makalelerden ülkemizin bu en büyük camiasının Türkçe konusundaki farkındalık ve duyarlılığının yüksek olduğunun kolaylıkla anlaşıldığını belirtti.

Törende deneme dalında birinci olan Ayça Bilge YEMİŞ, “Kelimelerin Hakkı” adlı yazısını okurken makale dalında birinci olan Ömer ESKİ teşekkür konuşması yaptı. Tören seçici kurul üyelerine teşekkür belgeleri, Türkiye çapında dereceye giren ve Seçici Kurul Özel Ödülü’ne değer görülen öğrenci ve öğretmenlere de ödüllerinin takdim edilmesiyle son buldu.